تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

رهبر انقلاب: امروز فاقد امت اسلامی هستیم، امت یعنی حرکت در یک جهت و با یک انگیزه| نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است

رهبر انقلاب در دیدار بت جمعی از مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند: امت یعنی مجموعه‌ی انسان‌هایی که در یک جهت به سوی یک هدف با یک انگیزه دارند حرکت میکنند ما اینجور نیستیم، ما متفرقیم. نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است.

رهبر انقلاب: امروز فاقد امت اسلامی هستیم، امت یعنی حرکت در یک جهت و با یک انگیزه| نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است
رویداد۲۴ | صبح شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت را در ادامه بخوانید:

اگر امت اسلامی از قدرت درونی خود استفاده کند رژیم صهیونیستی از قلب جامعه اسلامی برداشته خواهد شد.

یکی از بزرگترین درس‌های نبوی امت‌سازی و تشکیل امت اسلامی است. دنیای اسلام امروز به این درس نیاز دارد.

اگر می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان وحدت وجود داشته باشد

روز میلاد پیغمبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله وسلم، یک روز استثنایی است در تاریخ. علت هم این است که ولادت نبی مکرم مقدمه‌ی ضروری و لازم نبوت ختمیه است و نبوت ختمیه در واقع نسخه‌ی نهایی و کامل برای سعادت و تعالی بشر است.

اگر ما حرکت عام تاریخ بشر را تشبیه کنیم به یک کاروان که در راهی در حرکت است، و بشر در این حرکت تاریخی در مسیر زمان در بستر زمان در حال حرکت و پیشرفت است، قطعاً کاروان‌سالار و راهبر این کاروان انبیاء الهی هستند. انبیاء الهی هم راه را نشان میدهند، هم قدرت تشخیص و جهت‌یابی را در آحاد انسان و افراد انسان تقویت میکنند.

در خلال سلسله این راهبران و قافله‌سالاران بدون تردید کاروان‌سالار حقیقی و نهایی و اصلی وجود مقدس حضرت محمدمصطفی (صلی الله علیه و آله) است.

ما امروز نیازمند تشکیل امت اسلامی هستیم، دو میلیارد مسلمان دنیا اگر تبدیل به یک مجموعه شوند، از همه قدرت‌های امروز دنیا قوی‌تر خواهند بود

شاید یکی از بزرگترین درس‌های نبوی برای ما عبارت است از امت‌سازی؛ تشکیل امت اسلامی. آن مبارزات سیزده ساله‌ی مکه، منتهی شد به هجرت که پایه‌گذاری امت اسلامی بود.

ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم. کشور‌های اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی میکنند، اما عنوان امت نمیتوان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یکجهت نیستند.

امت یعنی مجموعه‌ی انسان‌هایی که در یک جهت به سوی یک هدف با یک انگیزه دارند حرکت میکنند ما اینجور نیستیم، ما متفرقیم. نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است. نتیجه‌ی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس میکند اگر بخواهد خودش را نگه دارد باید تکیه کند به آمریکا. اگر متفرّق نبودیم این نیاز احساس نمیشد. ما میتوانستیم پشت در پشت هم، دست در دست هم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم به هم کمک کنیم یک واحد را تشکیل بدهیم این واحد از همه‌ی قدرت‌های امروز دنیا میتوانست قوی‌تر باشد. کمااینکه یک روز اینجوری بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما